2016. szeptember 25., vasárnap

Raven's day-4

Üdvözletem ismét minden halandónak!

Gondolom mindenki annyira várja a holnapi napot, mint szerénységem - szóval semennyire. Igazából most nem ég le a bőr a pofámról, mivel nem ígértem meg, hogy jelentkezem. De azért jelentkezem. Kicsit megnyugodtam, mikor Mary kiszült magából egy bejegyzést múlt vasárnap, mert egészen kezdtem úgy érezni magam mint valami nem kívánatos uralkodó a blogon. Ezért egy nagyot sóhajtva felemésztettem a tényt, hogy nem csak én uralkodok.
Még jó, hah. Ugyanis nem az enyém a blog, mint azt ti is tudjátok. De azért jó itt osztani az észt, mert eddig még nem volt részem ilyen személyes blog szerűségben. Most sincs, csak úgy na. Épp zenét hallgatok, hátha jön tőle az ihlet. Eddig bevált. (zene) //Igen, ilyen zenét hallgatok most, ne kérdezzétek. De komolyan.// Nos, mi is legyen a mai téma? Mert nem tudom. Általában nem olyan témákat választok, amikről tudom, hogy titeket is érdekel. Tudom, tudom hogy az jobb lenne. De mindig olyan választok, ami engem is érdekel. Szóval mit szólnátok hozzá, ha a LoL-ról, azaz a Leauge of Legends-ről beszélgetnénk? //Aj, most már váltott a zene valami szarabbra:(//

Nem mintha nem tudnék magamtól dumálni a LoL-ról, de azért meglesem mit tud róla a Wikipédia. Konkrétan engem is érdekel, heh.
Azt írja a League of Legends egy valós idejű stratégiai játék, illetve online többjátékos csatamező, ami a Defense of the Ancients (röviden DotA) nevű, Warcraft III: The Frozen Throne című játékhoz tartozó módján alapszik. A játék fejlesztője, és egyben kiadója a Riot Games. Kína területén a Tencent Holdings látja el a kiadói teendőket.
Hm, szóval nem lettünk okosabbak, mivel aki nem tudja mi az a DotA, az ezt sem értheti. Bevallom, régen én sem értettem mi a frász van, de mára már fejlődtem. (Köszi Momo, Ricskó, egyéb emberek, akik segítettek ennek a zseninek fejlődni! <3) A rohadt net nem működik, mert fater, tesóm és anya is egyszerre szörfözik. Köszi, szeri van... de legalább nem meccs közepén vagyok, és nem laggol a játék, mert akkor már vér folyna. Na mindegy. Akkor nem mondom el mi az a DotA. De igazából annyi a lényege, hogy a játékot két csapat játszhatja, és mindkét csapatnak öt, vagy annál kevesebb játékosa van. Gondolom ez helyzet, röviden és tömören. 
Akkor egy kicsit magáról a League of Legends-ről; a játék bejelentésére 2008. október 7-én került sor, 2009. április 10-én pedig a zárt bétateszt vette kezdetét ami 2009. október 22-én ért véget, ugyanis ezután a tesztelés lehetősége mindenki számára elérhetővé vált. A játék végül 2009. október 27-én jelent meg. A játékot a Riot Games adja ki és fejleszti is. De mint már említette a Wikipédia, Kínában a Tencent Holdings a kiadó. A játéknak úgy vélem két tervezője van, név szerint Rob Garret és Steve Feak. A játéknak adtak egy 12-es korhatárt, amit nem annyira vágok. Mivel szerintem a 6-os is elég lenne, vagy nem is kéne. Hiszen, nem annyira durva a játék. Vagyis, néha. Kicsit lehetne jobb. Mert nem látszik, hogy gyilkolunk, csak hogy egy kicsit vérzik az alany, meg akit ölünk éppen, de nem vészes. Szóval nem értem.  (Mindig szoktam biztonsági mentést csinálni az írás közben, de most nem menti el. Miért?!) Általánosan a játékos regisztráció után az úgynevezett Idéző szerepébe bújik, aki egy mágikus kapcsolattal egy hőst tud irányítani. A négy különböző pályán a játékosok két egyenlő, 3 illetve 5 fős csapatokra oszlanak, mindenki egy általa vagy véletlenszerűen választott hőst irányítva. A csapatok a térkép két átellenes pontján kezdenek egy Érkező Medence (Spawn Pool) nevű helyen, a Nexus (főközpont, szó szerint: összeköttetés) mellett. Az ellenfél Nexusának elpusztításával lehet megnyerni a játékot, vagy ha az ellenfél csapata feladja.
A hősök a játék során folyamatosan tapasztalatot és aranyat gyűjtenek, ellenséges lények (hősök és minionok) illetve semleges szörnyetegek legyilkolásával, valamint tornyok és inhibitorok lerombolásával. Az aranyból különféle tárgyakat vehetnek, amelyek fokozzák a hatékonyságukat, képességeik erejét, vagy éppen védelmet adnak. Első szinten kezdenek és a 18. szintig fejlődhetnek minden játék alkalmával, míg az Idézői szint, folyamatosan növekszik, 30-as szintig.

Az Igazság Mezeje

Jelenleg négy állandó játékmód létezik a játékban, mely négy különböző térképen zajlik (játékbeli nevük Field of Justice, azaz Igazság Mezeje):
  • Idézők Szurdoka: a klasszikus pálya, melyen három ösvény (top-felső, mid-középső és bot-alsó) van, ezeket a dzsungel választja el egymástól. Két 5 fős csapat küzd egymás ellen, hogy a másik csapat Nexusát lerombolják, vagy feladásra kényszerítsék őket. Ezen a térképen található Baron Nashor, a Szurdok Hírnöke, valamint a Sárkány. Ja és a kis Sutyerákot nem szabad kihagyni, mert Móni megöl. Szóval ez a kis izéke járkál a vízben, a dzsungelben. Nagyon kis cuki, ha megölöd, akkor "középre" úszik és ha rámész a területére, akkor kapsz gyorsaságot, ezenkívül ha egy ellenséges hős a területére lép, akkor jelzi, hogy ott van. Nagyon kis hasznos.
  • Kanyargó Rengeteg: a pályán két ösvény található, három fős csapatoknak, dzsungellel elválasztva. Ezen a térképen 1-1 oltár található, melyek elfoglalásával az adott csapat 90 másodpercre erős támogató tulajdonságot (buffot) kap. Ezen a térképen található Vilemaw, a pók. (Akitől konkrétan parázok, mert egyszer nekem jött, pedig én nem bántottam... vagyis tényleg nem.) Kezdéskor a játékosok több aranyat kapnak itt, mint az összes többi térképen.
  • Kristályseb: a Dominion (Uralom) játékmódot támogató pálya, capture-and-hold (foglald el, és tartsd meg) rendszerben. Ezen a pályán található több sebesség- és életrelikvia, illetve egy állandó pajzsot biztosító relikvia is. Ez az egyetlen térkép, ahol mindkét kezdőhelyen, 3-3 Nexus Obeliszk van. 2016.02.22-én véglegesen leállították ezt a játékmódot és a pályát törölték. Ami engem személy szerint nagyon megviselt, mert az egyik kedvenc pályám és játég módom volt. Most már csak a(z) Ascension játékmódban lehetünk a pályán, ami igazából teljesen más, de legalább ott van - részben.
  • Ordító Szakadék: a 2013 április végén megjelent térkép (azaz pálya, hagyják már ezt a térképezést. Mindig eszembe jut róla a Dóra a felfedezőből a térkép dal. Én a térkép vagyok, én a térkép...) egy hidat foglal magába, azaz egyetlen úttal rendelkezik, ahol a játékosok véletlenszerűen kisorsolt hőssel játszhatnak, szintén 5 vs 5. Ha nem azzal a hőssel szeretnének játszani 2 újrapörgetési, azaz reroll lehetőségük van, ekkor egy új, szintén véletlenszerűen kisorsolt hőst kapnak. Ezt a lehetőséget az Ordító Szakadékon játszott mérkőzésekkel lehet szerezni. A másik lehetőségük a játékosoknak, hogy cserélnek csapattársukkal, amennyiben meg van mindkettőjüknek ugyanaz a hős, és a kért játékos is beleegyezik a cserébe. Elődje a Proving Grounds pálya volt, melyen szintén hídon folytak a harcok, így szintén egy útvonallal rendelkezett, csak más kinézettel. Maradványai még mindig láthatóak a térkép „tetején”.

A hősök

Jelenleg 133 hős áll rendelkezésre, melyek közül a legutóbbi Kled, a zsémbes lovag. A hősök a játék világában olyan nagy hatalmú egyének, különbözőféle hatalmi forrásokkal, akiket/amiket az Idéző (a játékos) idéz meg és irányít. Ezek a hősök egyedi képességekkel és játékstílussal rendelkeznek, de beoszthatók 6 kategóriába:
  • Orgyilkos: középszintű támadó- és védekezőképességgel rendelkeznek. Lényegük az, hogy magas prioritású célpontokat gyorsan tudjanak megsemmisíteni. Általában van valamilyen "utazó" képességük, mellyel gyorsan tudnak helyet változtatni, akár támadás, akár menekülés céljából. Könnyen végeznek a Támogató, Mágus és Lövész karakterekkel.
  • Harcos (vagy Off-Tank): erős támadóerővel és védekezéssel rendelkeznek, viszont általában lassúak. A Harcosok alapértékei igen magasak, ezért a játék elején kulcsfontosságú a szerepük. A játék végében viszont érdemesebb, úgymond "rásegítésre" vagy védekezésre használni őket. A Harcosok bármilyen szerepet fölvehetnek.
  • Mágus: főleg távolsági karakterek, nagyon erős támadóerővel, de nagyon gyenge védekezéssel és alaptámadással. Céljuk, hogy távolról és területre, vagy több játékosra sebezzen. Gyakran CC-vel (crowd control effect) rendelkeznek, melyek rövid távon negatív hatással vannak az ellenfél küzdőképességére. Ezekkel irányítható a játék menete is. Érdemes velük a háttérből irányítani, mivel erejük miatt magas szintű célpontok és gyorsan megölhetők.
  • Lövész (vagy ADC vagy Carry): távolsági karakterek, melyeknek alaptámadása gyors és erős. Leggyakrabban rendelkeznek olyan képességekkel, amikkel saját értékeiket (támadási sebesség, mozgási sebesség stb.) erősíteni, növelni tudják. Mivel ők képesek kiosztani a legnagyobb sebzést a legrövidebb idő alatt, ezért kulcsfontosságú karakterek, mind a saját, mind az ellenfél csapat számára. A játék elején és közepén folyamatos támogatásra szorulnak, így nem érdemes egyedül menni egy Lövész karakterrel.
  • Támogató: gyenge támadó- és védekező képességű karakterek. Céljuk, a csapattársak támogatása, gyógyítással, buffolással, előnyös helyzetek teremtésével vagy éppen a támadási lehetőségek elkerülésével. A Támogató nem öli meg a minionokat, de megfelelő eszközzel, vagy Mesterségekkel megfelelő mennyiségű aranyat gyűjthet a fejlődéshez.
  • Tank: extrém védekezőképességgel és viszonylag gyenge támadással rendelkeznek és minden Tank rendelkezik valamilyen tömegirányító hatással. Lényegük, hogy megvédjék a gyengébb karaktereket, fölfogják a támadásokat, így előnyhöz juttatva saját csapatát. Nem ritka, hogy a Tank (akár a Támogató) teljesen föláldozza magát, amíg a csapattársak megölik a fontos ellenfeleket.
Nos, én legtöbbször vagy orgyilkossal, harcossal vagy tankkal játszok toppon. Néha megyek a dzsungelbe, legtöbbször tankkal, vagy harcossal. Néha vagyok adc, ha Mary a support-om, vagy pedig én vagy a támogató boton. A mágusokat ritkán használom, főleg mert legtöbbször midre mennek és én azt a helyet nem szeretem. Hát igen. Kedven hőseim közé tartozik Riven, aki az első hősöm, és aki harcos. Szerintem egyáltalán nem lassú, és tök jó képességei vannak. Menekülni is faszán lehet vele, meg az ereje is üt majdnem mindent. Egyedül Yasuo, Jax meg ezek a buziarcúak ellen nem szívesen megyek vele. A második kedvencem Akali, aki egy orgyilkos, másodállásban azt hiszem harcos. Vele is nagyon imádok lenni, az szuper mikor már megvan az ultija (R betű) olyankor pentakill meg minden. Igazából nincs sorrend a kedvenc hőseim közt, hisz nehéz választani, nem hogy sorrendbe rakni őket. Még egy kedvencem Shyvana, aki szintén egy harcos, és tank másodállásban. Őt is szívesen használom toppon, de leginkább a dzsungelben vagyok vele, ugyanis jó az olyan képessége, amivel egyszerre több szörnyet is lehet gyilkolni. Még a kedvenceim közé tartozik Vi és Sejuani. Meg persze Rengar is, akivel szintén dzsungelezek. Ja, meg Ekko. Őt nagyon imádom, ő egy orgyilkos és harcos is egyben. Imádom a fickót, főleg a skinjeit. Majd meg haltam, mikor megláttam, hogy kapott Projectes skint. Azokat alapból imádom. (Közben elsuhanok fürödni, hatás szünet. 20.21) Na vissza is jöttem, kb 20 percig tartott, mivel hajat is mostam, ble. Holnap iskola, hogy mindenkit emlékeztessek. Visszatérve a témára, igazából nagyon sok kedvenc hősöm van, imádom őket. Mindegyik más-más a jellegzetessége, képessége, és csak úgy alapból a háttértörténete. Hiszen mindegyiknek kitalált a Riot, amik jó nagyot ütnek. Nagyon szuperek, maga a világ is, amibe belegyúrta őket. Ja, és az erőforrások, na erről még nem esett szó. 

Erőforrások

A játék jelenleg többféle erőforrást tartalmaz, valamint különféle módszereket a képességhasználat korlátozására. Egy hős maximum egy erőforrással rendelkezik.
  • Mana: a legáltalánosabb erőforrás, a legtöbb hős manát (mágikus energiát) használ a képességeihez. A maximális értéke és a visszatöltődés sebessége is növekszik szintlépéskor, illetve tárgyakkal vagy fogyaszthatókkal is fokozható. A játékban kék színnel jelölik.
  • Energia: négy nindzsa (Akali, Kennen, Shen, Zed) és egy szerzetes által (Lee Sin) használt erőforrás. Jellemzője, hogy a maximális alapértéke rögzített (200), valamint a visszatöltődés sebessége is kevésbé befolyásolható, viszont alapvetően gyors. Ez azt eredményezi, hogy az erőforrás a manával ellentétben hosszú távon nem fogy el, viszont rövidtávon a képességek túlzott használatával könnyen kimerülhet.
  • Düh/Vadság: ez az erőforrás nulláról indul, nagyrészt alaptámadásokkal növekszik, és a képességek használatát erősíti, és röviddel a harc befejezése után folyamatosan fogy. Maximum értéke 100, illetve 5. Jelenleg 5 hős, Tryndamere, Renekton, Shyvana, Gnar és Rek'Sai használja a Dühöt képességeik erősítésére, míg Rengar a Vadságot használja fel erőforrásként. A Düh piros, a Vadság narancssárga színnel van jelölve.
  • Hő: jelenleg egy hős használja, (Rumble) a mechanikus gépezetének a túlmelegedését mérve ezzel. Minden képességhasználattal növekszik, bizonyos határ felett erősíti a képességeit, valamint ha eléri a maximumot akkor a túlmelegedett gép kihűlésig nem tud több képességet használni. Képességhasználat nélkül folyamatosan hűl a gép, fogyasztva az erőforrást.
  • Élet: öt karakter a saját életerejéből veszít, amikor bizonyos képességeket használ. Ezeknél a karaktereknél az élet visszatöltése megoldott, így általában nem áll fent az a veszély, hogy "túlhasználja" a képességeit az adott karakter.
  • Semmi: vannak olyan karakterek is, amelyeket csupán a töltési idő korlátoz képességeik használatában. Illetve vannak hősök akik ezt az erőforrást a passzív képességükkel felhasználják (Pl.: Yasuo, Riven).
Ja, és van boltocska, ahol ún. eszközöket lehet vásárolni. Ezek olyan tárgyak, melyek nagyban módosítják az adott karakter állapotát és növelik teljesítményét (két kivétel ez alól a Vadászpenge (Hunter's Machete) és a Lélekkő (Spirit Stone) melyek nem adnak hozzá a karakter statisztikájához). Jelenleg 6+1 tárgyat hordhat magával minden hős, így ezek összeválogatása kulcsfontosságú a játékmenet tekintetében. Ezeket kizárólag a boltban lehet megvenni, a Kezdő Medencétől nem messze. Ez alól kivétel az Ordító Szakadék, mivel itt csak bizonyos feltételek mellett lehet vásárolni. A boltban az eszközöket el is lehet adni, amiért a teljes ár 70%-át kapjuk vissza. Kivételt képeznek a Kutató- és Doran tárgyak, azok, amiknek arany bevételük van, a fogyaszthatók és az Őrangyal (Guardian Angel), melyek után az értékük 40%-a jár vissza. Azok a tárgyak, amik egyedi passzív képességekkel rendelkeznek, nem halmozhatók más, azonos nevű passzív képességekkel. A tárgyak csoportokra oszthatók használatuk szerint: támadó, védekező, varázserőt növelő, talizmánok, illetve egyéb tárgyak, mely csoportba a fogyaszthatók is beletartoznak. Vannak olyan tárgyak is, amik kizárólag közelharci (Vérszomjas hidra (Ravenous Hydra), Húsevő (Flesheater)), vagy távolsági (Runaan hurrikánja (Runaan's Hurricane)) bajnokok számára használható, ezen felül olyanok is vannak, melyek kizárólag bizonyos bajnokok által használhatók (Kalista - Fekete lándzsa (The Black Spear), Viktor - A Hex agy (The Hex Core)). Külön említést érdemelnek a támogatók számára készített tárgyak, amiknek egyedi képességeik segítségével a csapattársakat támogathatják, akár pajzsolással (A hegy arca (Face of the Mountain)), akár saját maguk erősítésével, pl. plusz arany bevétellel (A felemelkedés talizmánja (Talisman of Ascension)) vagy éppen mindkettővel (pl. a pajzs pusztításával a támogató kap aranyat - Bizalomgömb (Globe of Trust)).
Tök yolo, meg minden.
Ezenkívül még sok dologról lehetne írni, pl a minionokról (nem tudom azokról mit, de érdekesek, na), az épületek (torony, inhibitor, blablabla...), a mesterségekről és a rúnákról is, amiket én a mai napig nem használok, mert fingom sincs mi az. De nem fogok róluk írni, mert minek. Akit érdekel a játék, az már rég csapatja, akinek meg egy kis löket kell, annak remélem megadtam. Ugyanis én csak ajánlani tudom. Jó, lehet sokan letörlik, mert szar, laggol, sok a baromarcú, DE, én csak jót tudok mondani. Én is kaptam sokat a csicskáktól, ők is megkapták tőlem a le noob-ozást, belaggol a játék kb minden meccsnél, sok hőst nem tudok használni, béna vagyok, sokszor meghalok, mert béna vagyok, hamar beparázok és öngyilkos leszek. Ja, és béna vagyok, vagy azt mondtam már? De sok barátságot kötöttem a játékon keresztül, vannak azért kedves, jófej emberek is abban a világban beregisztrálva. Ja, meg ott van a drága csapatom (egy tag hiány), akikkel nagyon imádok játszani, hiába vagyunk tök bénák. (De a legjobbakkal is megesik, nem igaz?) No, vannak azért jó pillanataink, olyankor ütjük még a Baront is. Ó, és még annyi, hogy ha még mindig nem jött meg a kedved a játék letöltéséhez, akkor azt elmondom, hogy ez már e-sportnak minősül. Ugyanis a 2010-es Los Angeles-i World Cyber Games Grand Finals tartott egy League of Legends bajnokságot. Hétezer dolláros nyereményért küzdöttek a csapatok a Föld minden tájáról, a győztes a Counter Logic Gaming észak-amerikai csapat lett.
Az első évad lezárásaként megrendezett bajnokságnak a Dreamhack svéd rendezvény adott otthont, 2011 júniusában. A százezer dollár összdíjazású bajnokságot az európai Fnatic csapat nyerte. A meccsek nézettsége rekordokat döntött, a legmagasabb mért érték több mint kétszázezer néző volt.
Nos, szerintem ennyi lettem volna. Kb 2-3 órám ment rá, de megérte, mert arról írtam, amiről akartam. Már megint. Kitartást holnapra csírák! Egy kis zene a végére, hogy jól aludjatok. (Bocsi, hogy nem raktam most sok képet, meg gifet, de na. Állandóan baszakodik velem, és eltűnnek a szövegek. Szóval most csak ennyi.) 
Na sziasztok!
Raven

Nincsenek megjegyzések:

Olvasók

.