2014. október 9., csütörtök

A holnapi nap

Sziasztok!

Boldogan mentem rá a bejegyzés írására, hogy írjak valamit... Ésszerű, na mindegy. A lényeg tudom, hogy jó sokan utáltok, mert nem írok nektek semmit. Ezért most vettem a jó kedvemet és leírom, mi van velem.
Na szóval. Hol is kezdjem? Ugye már egy hónapja megkezdődött a suli. Van, aki továbbtanult, és van, aki még nem. Na én azok táborát erősittem, kik tovább tanultak. Hogy hová is? Szekszárdra mentem. Bár Bonyhád közelebb van ahhoz a településhez, ahol én lakok, én Szekire mentem. Hogy miért? Bonyhádon van a baszott PSEG. (Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium) Na én ki nem állhatom ezt a gimit. És hogy miért? Volt egy időszak, mikor jártam oda előkészítőre, és már akkor nagyon megutáltam. Na de ez mindegy is. Bonyhádon több olyan középiskola van, amiket nem bírok. De talán csak azért mert Bonyhádon van. Amúgy szeretem Bonyhádot, mert vannak olyan rokonaim, akik ott laknak, de én már untam, hogy ismerem. Szóóóval jöttem Szekszárd, és itt vagyok. 
Az osztálytársaim nagyon különleges arcok, és nagyon-nagyon-nagyon jó fejek, lehet őket szeretni. Mármint én szeretem őket. Bízok benne, hogy majd ők is ugyanolyan jó barátnak fognak tartani, ahogy most én tartom őket. A lényeg, hogy huszonheten vagyunk egy osztályban, nyelvi bontás van... Én németet tanulok, és ebben a csoportban vagyunk tizenegyen. 
Eddig van kettő kettesem, kettő hármasom, kettő négyesem és három ötösöm. Igazán cifra. Akkor kaptam a rossz jegyeket, mikor szerencsétlenségemre engem húztak ki. Vagyis az én sorszámomat, ami a 27, pedig a kedvenc számom a 11 :)
Holnap irodalomból cetlit írunk, ezért gondoltam, hogy fejből leírom, amire emlékszem. Az isteneket vettük meg a mítoszokat.

Istenek születése a görög mitológiában 

Mind a mezopotámiai, mind a görög mitológiai elemek megegyeztek abban, hogy a világ az istenek házasságából, nászából jött létre. Különböző isten nemzedékek után egy isten győz, aki majd lesz a főisten és ő hozza el a békét és a nyugalmat a világban. 
Nemzedékek:
I. Először Khaosz létezett a tátongó üresség. Őt követte Uranosz az ég, és Gaia a föld.
Az ég és a föld első gyermekei:
- hét titán
- nyolc titanisz
- 3 db százkarú óriás
- 3 db küklopsz (plusz pontért: a küklopsz az egyszemű óriás)
Maga Uranosz is elborzadt gyermekei láttán, ezért az óriásokat a Tartaroszba, az alvilágba vetette.
A legfiatalabb titán, Kornósz (scsak szerintem írjuk hosszú óval, szóval...) vállalkozott apja uralmának megdöntésére. Kronósz apját megcsonkítja, ezzel ő lesz az istenek ura.
II. Kronósz testvérét, Rheiát veszi feleségül, de apja sorsára emlékezve, a saját gyermekeit megeszi. Mikor ezt Rheia megtudja, legkisebb fiát várva, Zeuszt, akkor a Kréta szigetére ment el. Zeuszt ott hagyja. Kronószak egy bepólyált követ ad, melyet gyanakvás nélkül le is nyel. Amikor Zeusz felnő mérget itatott apjával, aki ettől kihányta a lenyelt gyermekeket. Így látták meg másodjára, fordított sorrendben a világot Zeusz testvérei. Prométeusz segítségével legyőzik Kronószt és Zeusz teremti meg a békét és a harmóniát a világban.
III. Zeusz hatalmat birtokol az égben. A testvérei között elosztja a hatalmát. Poszeidónnak adja a hatalmat a tengeren és Hádésznek pedig az alvilágban.
Zeusz felesége Héra, a család istennője, de Zeusz nem volt hűséges férj, ezért több istennek és félistennek lett az apja.

Mítoszok az ember teremtéséről

I. Görög mitológia 
 1. Az emberek és az istenek egy törzsből valók.
  • aranykor: Kronósz idején békében, boldogságban. ezek után egyre silányabb nemzedékek következtek.
  • ezüstkor
  • rézkor
  • héroszok kora
  • vaskor. Jelenkor. Az aranykor majd újra eljön.
 2. A kígyólábú óriások = Gigászok Zeusz ellen támadtak, az ő kiömlő vérükből sarjadtak az első emberek, kiket az özönvíz pusztított el.
 3. Prométeusz gyúrta az embereket földből. Ellopta nekik a tüzet nekik, de ezt az istenek megtudták, legfőképpen Zeusz. Azzal büntette, hogy kiláncolta egy sziklához és mindennap újranővő máját megette egy keselyű minden egyes nap. (Ha jól emlékszem.) Az embereket azzal büntette, hogy egy Pandora leemelte egy sorscsapásokkal teli hombár tetejét, ezzel az emberekre szabadítva a betegsége, bacit. vírust, szomorúságot és minden egyebet, ami rossz.   
II. Mezopotámiai mitológia
Marduk isten (főisten) gyúrta az embereket sárból, azért hogy dolgozzanak, falvakat építsenek és, hogy az isteneket szolgálják.

Ééééés ennyi. Amúgy holnap lesz a szecska nap. Szerencsére csak egy napos lesz. Kell valami szar esküt is tenni. Aha, persze. Én nem fogok semmilyen végzősnek sorban állni a büfében. Haha :)
Amúgy cowoy-oknak kell öltöznünk. Szereztem kockás inget. Kalap nem kell xd. Kellett volna nekik sütit sütni, de anya nem ért rá, szóval fogok valamit venni nekik egy boltban. Énekelni is kell, szóval szurkoljatok nekem.
Nektek eddig hogy telik? Tetszik? Jegyeitek vannak már?

Üdvözlettel,
Dorina Mary

Nincsenek megjegyzések:

Olvasók

.